Mailserver aanpassing in Mac Mail (WL)

Na de migratie werken je instellingen van Outlook mogelijk niet meer. In dit artikel leg ik je uit hoe je de serverinstellingen aanpast.

Stap 1: Zoek de juiste servergegevens erbij

De mailserver heet altijd ams103.yourwebhoster.com

Stap 2: Open de serverinstellingen in Mac Mail

Hiervoor ga je naar bovenin naar "Mail", vervolgens klik je op Voorkeuren". Nu opent er een scherm en hier klik je op '"Accounts" en daarna op "Server instellingen".

Stap 3: Voer de juiste gegevens in. Let op! De servergegevens/hostnaam in het voorbeeld verschillen van uw gegevens

Voer de nieuwe inkomende mailserver in, zet de poort op 993 als je IMAP gebruikt en 995 als je POP3 gebruikt. Vink ook SSL/TLS aan, dit zorgt ervoor dat de verbinding tussen jou en onze server beveiligd is. Die doe je door in het scherm het vinkje uit te zetten voor "Beheer verbindingsinstellingen automatisch"

Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Klik hiervoor op 'Account' onder uitgaande mailserver en klik dan op Wijzig SMTP serverlijst. Uitgaande mailserver is dezelfde als de inkomende mailserver. Gebruik nu poort 465, en ook weer SSL/TLS als versleutelingsmethode.

Help! Het werkt niet. Wat nu?

Geen paniek, onze support helpt je graag met het oplossen van je probleem. Voordat je dat doet, kun je eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.

Kijk eerst of je nog wel de webmail kunt bereiken, op webmail.domeinnaam.nl, of anders door naar ams103.yourwebhoster.com:2096 te gaan . Als je die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.